Pak je uitstelgedrag aan

Last van uitstelgedrag?


Uitstelgedrag oplossenHeb je de neiging om bepaalde zaken voor je uit te schuiven?

Zoek je afleiding om negatieve emoties zoals bijvoorbeeld (faal) angstgevoelens en gevoelens van mislukking te verdringen?

Voorbeelden van deze vormen van afleiding zijn; herhaaldelijk controleren van email, surfen, whatsapp-en, tv-kijken, ect.

Uitstelgedrag is géén kwestie van slecht timemanagement.

Jij kunt net zo goed als anderen die geen last hebben van uitstelgedrag je tijd inplannen en inschatten.

Gevolgen van uitstelgedrag


Uitstelgedrag kan grote gevolgen hebben voor je persoonlijke leven en je loopbaan.

De Uitstelgedrag gevolgen zijn:

  • Gemiste kansen.
    Als gevolg van uitstelgedrag is het mogelijk dat anderen in plaat van jou de verantwoordelijkheid krijgen voor projecten of taken.

    Dit kan grote negatieve gevolgen hebben voor je plaats binnen de organisatie en daarmee voor je loopbaan.

  • Stress.
    Uitstellen zorgt voor meer en meer stress, toenemend naarmate de deadline nadert.

  • Enorm lange werkuren vlak voor het verstrijken van de deadline.

  • Geïrriteerdheid.

  • Schuldgevoelens.

  • Het missen van kansen om je te ontwikkelen.

  • Het missen van de kans om iets nieuws te lanceren.

  • Faalangstgevoelens.

  • Slapeloosheid.

  • Apathie.
    Niet in staat zijn nog iets te ondernemen.

  • Slechte Studie resultaten.
    Door alles uit te stellen en daardoor op het laatste moment te moeten doen, is het resultaat vaak slechter dan wanneer je op tijd zou zijn begonnen.

Soorten Uitstelgedrag


Er zijn de volgende soorten van uitstelgedrag:

Het zoeken van spanning
Je bent op zoek naar de kick van de adrenaline die het afkrijgen van een project op het allerlaatste moment geeft.

Het vermijden
Je bent bang dat anderen denken dat je het niet kan. Dat je niet goed genoeg bent. Je kiest er liever voor dat ze een eventueel falen wijten aan te weinig inzet of luiheid.

Geen beslissing nemen
Door geen besluit te nemen, probeer je aansprakelijkheid voor de afloop te vermijden.

Niet opvolgen van opdrachten
Wanneer je wordt verteld wat je moet doen, dan doe jij het juist niet. Dit gedrag ontstaat vaak in de kinderjaren en pubertijd.

Wanneer je dit niet oplost, heb je hier in de rest van je leven nog last van.

Uitstelgedrag Tips werken niet


Er worden op het Internet vele, goedbedoelde, tips gegeven om uitstelgedrag te verminderen.

Voorbeelden van tips tegen uitstelgedrag die niet werken zijn:

  • Deel je taken op in behapbare brokken.

  • Stel concrete doelen vast.

  • Schrijf je uitstelgedrag van je af.

  • Zorg ervoor dat er geen afleiding in je directe werkomgeving is.

  • Denk aan de gevolgen van je uitstelgedrag.

Het blijven goedbedoelde tips die uiteindelijk niet bijdragen aan (blijvende) verandering van je gedrag.

De reden hiervan is dat er aan het onderliggende redenen van je uitstelgedrag voorbij wordt gegaan.

Pak je de oorzaak van je gedrag aan, dan kan je echter wel degelijk uitstelgedrag genezen.

Uitstelgedrag Oorzaak


Uitstelgedrag heeft niets met lui zijn te maken. Als uit uitstelgedrag vertoont, dan brengt je dat iets. Je probeert iets te vermijden.

Er wordt wel eens gezegd dat je moet leren omgaan met uitstelgedrag. Dat is dus niet zo. Je moet de onderliggende reden opruimen.

Wat is die onderliggende reden voor jou?

Hieronder een overzicht van de meest voorkomende oorzaken waardoor je uitstelgedrag gaat vertonen:

  • Perfectionisme

  • Angst om het fout te doen

  • Angst voor kritiek

  • Je ziet er tegen op dat je beoordeeld wordt

  • Faalangst

  • Angst voor succes

  • Je bent overweldigd. De taak is te groot, je weet niet hoe en waar je moet beginnen

  • Je kunt het niet allen, je hebt hulp nodig

  • Je hebt er een slecht gevoel over

  • De vorige keer liep het ook slecht af

  • Je kunt er niet tegen dat er tegen je wordt gezegd wat je moet doen

Uitstelgedrag Opruimen


Als je last hebt van uitstelgedrag, dan is het een schrale troost voor je dat je niet de enige bent.

Onlangs hebben we een onderzoek gehouden onder mijn klanten waaruit bleek dat velen last hadden van uitstelgedrag.

In de manual ‘Pak je Uitstelgedrag aan’ beschrijf ik op duidelijke wijze, hoe jij een speciale methode, gebaseerd op NLP en een bijzondere versie van EFT, kunt toepassen om voor eens en altijd dat vervelende uitstelgedrag aan te pakken.
Pak je Uitstelgedrag Aan

Met de technieken in deze manual ben je in staat om de emotionele redenen die de oorzaak zijn van je uitstelgedrag snel en eenvoudig op te ruimen.

Je krijgt met deze manual een geweldige methode in je handen. Niet alleen voor uitstelgedrag verminderen, maar om het helemaal op te lossen.

Supermotivatie in 1 minuut
Daarnaast beschrijf ik in ‘Pak je Uitstelgedrag aan’ een speciale techniek waarmee jij binnen een minuut supergemotiveerd zult zijn om aan de slag te gaan.

Let op: dit is een elektronisch document
dat je direct kunt downloaden




Bestel vooren ontvang € 5,00 korting

De prijs van ‘Pak je Uitstelgedrag aan’ is tijdelijk
slechts 19,95 € 14,95!


Bestel je manual
Klik NU hier

Bestel nu, binnen 5 minuten kan jij je manual lezen

en kan jij je uitstelgedrag aanpakken.




Pak zelf je Uitstelgedrag aan


In ‘Pak je Uitstelgedrag aan’ leg ik een op duidelijke wijze uit hoe jij snel je uitstelgedrag voor eens en altijd kunt oplossen.

Deze uitstelgedrag behandeling geeft snel én blijvend resultaat. Ook bij ziekelijk uitstelgedrag.


Pak je Uitstelgedrag aan en voel je weer goed!

Uitstelgedrag Coach

Jan Heering
Master Coach


















Deze pagina gaat onder andere over: uitstelgedrag vermijden, nadelen uitstelgedrag, uitstelgedrag opruimen, uitstelgedrag op het werk, redenen uitstelgedrag, uitstelgedrag perfectionisme, uitstelgedrag tegengaan, uitstelgedrag hoe aanpakken, uitstelgedrag gevolgen, kenmerken uitstelgedrag en uitstelgedrag waarom.

Uitstelgedrag op Wikipedia
Uitstelgedrag Disclaimer

Geef een reactie